روزنامه فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و ورزشی

زاینده رود

بخور نخورهای نوروزی برای داوطلبان کنکور

کد خبر : 10139
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ - ۱۱:۳۷
نوروز برای کنکوری‌ها ایام خاصی به شمار می‌رود به طوریکه داوطلبان کنکور در این روز‌ها باید علاوه بر مطالعه و مرور درس باید برای تغذیه خود نیز برنامه داشته باشند.
کنکور سراسری سال ۹۸ در روز‌های سیزدهم و چهاردهم تیرماه برگزار می‌شود.

نوروز برای کنکوری‌ها ایام خاصی به شمار می‌رود به طوریکه تعطیلات نوروز را می‌توان برگ برنده کنکوری‌ها دانست بنابراین داوطلبان کنکور در این روز‌ها باید علاوه بر مطالعه و مرور درس باید برای تغذیه خود نیز برنامه داشته باشند.

کارشناسان تغذیه توصیه‌هایی را برای کنکوری‌ها در این مدت دارند.

داوطلبان کنکور می‌توانند مصرف سبزی پلو ماهی خود را افزایش دهند. ماهی به دلیل داشتن امگا ۳ فراوان سبب افزایش قدرت حافظه و یادگیری و کاهش خستگی می‌شود.

سعی کنند در غذا‌ها از زنجبیل استفاده کنند، زیرا سبب افزایش قدرت تمرکز و کاهش خواب آلودگی می‌شود.

از مصرف بی‌رویه انواع مواد کافئین‌دار و انواع کولا و چای سیاه خودداری کنند. زیرا کم خوابی زیاد باعث کاهش قدرت یادگیری و حافظه می‌شود و از منابع سرشار از ویتامین E. استفاده کنند.

حتماً صبحانه مصرف کنند، زیرا خوردن آن مانع سستی، بی‌حالی، خستگی، عصبانیت، بی‌حوصلگی، کاهش حافظه و افت قند خون می‌شود.

توصیه کارشناسان به کنکوری‌ها این است که به هیچ وجه پرخوری نکنند. چون علاوه بر افزایش وزن، سبب اختلال در تمرکز می‌شود. البته کم‌خوری زیاد نیز سبب کاهش توان فکری می‌شود.

منابع ویتامین C. مثل مرکبات، کیوی، فلفل سبز، طالبی، توت فرنگی، انبه و کلم بروکلی بسیار برای افزایش حافظه و کاهش خستگی در فرد مفید هستند.

منابع کولین مثل دل، جگر، تخم مرغ، بادام زمینی و ماهی سبب افزایش سنتز و انتقال نوروترنسمیتر‌های عصبی، افزایش قدرت حافظه و سرعت یادگیری می‌شود.

مصرف عسل به ویژه به همراه کنجد در این دوران به تقویت حافظه و به خاطر سپردن مطالب درسی کمک می‌کند.

اگر اصرار دارند در ایام عید به دید و بازدید بروند، از خواب و استراحت خود کم نکنند.

منبع:فارس