روزنامه فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و ورزشی

زاینده رود

میوه و سبزیجات مناسب برای ماه اسفند (2)

کد خبر : 3108
۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۱۵:۱۷
زمستان امسال هم رو به پایان است؛ اما آخرین ماهش برای ما ایرانی‌ها یادآور جنب و جوش زیاد است. بهتر است این ماه آخر، باک ویتامین و مواد معدنی‌تان را پرکنید تا با انرژی مضاعف به استقبال بهار بروید. مصرف میوه ها و سبزیجات جزو بهترین و طبیعی ترین روش ها برای افزایش انرژی و ویتامین بدن است. با ما باشید تا با میوه ها و سبزیجات مناسب این ماه بیشتر آشنا شوید.
سیب زمینی ترشی
سیب زمینی ترشی یا شلغم شیرازی از آن سبزیجات غده ای است که ظاهر چندان زیبایی ندارد اما برای افرادی که از دیابت رنج می برند مفید است؛ چون حاوی انسولین است که تاثیری روی قند خون ندارد. سیب، میوه ای برای تمام فصول است. این میوه ترش و شیرین و آبدار انواع مختلفی دارد که در هر حال سرشار از انواع ویتامین هستند. سیب کم کالری، سیرکننده و خوشمزه است که به روش‌های مختلفی می تواند مصرف شود. این میوه حاوی فیبرهای ارزشمندی است که نباید از آنها غافل باشید. توصیه می کنیم روزانه حتماً یک عدد سیب میل کنید.



کیوی
کیوی را صبح و برای صبحانه میل کنید؛ چون بمب انرژی است. همچنین رنگ آن جلوه خوبی به سالاد میوه می دهد. این میوه بدنتان را در برابر بیماری های زمستانی بیمه می کند؛ چون سرشار از ویتامین C است. میزان بالای ویتامین E موجود در دانه های ریز سیاه کیوی، خواص آنتی اکسیدانی آن را بالا برده و با پیری سلولی مقابله می کند.



لیموترش
لیموترش قهرمان مرکبات است. مصرف آب لیموترش تازه به صورت ناشتا باعث تصفیه و پاکسازی عمقی بدن شده و تمام سموم را از جریان خون و کبد دفع می کند. لیموترش تقویت کننده بدن بوده و خواص ضدویروسی دارد. بنابراین بیماری‌های زمستانی را از شما دور می کند. توصیه می کنیم در صرف غذا یا تهیه آن به میزان زیادی از لیموترش استفاده کنید.



گریپ فروت
شهرت گریپ فروت به خاطر قسمت زرد و صورتی رنگ درونی آن است. ترش است و تا حدودی تلخ؛ اما می توانید آن را با اندکی شکر به عنوان پیش غذا یا دسر میل کنید. این ماده غذایی طعم سالادها را بهتر می کند. یادتان باشد که گریپ فروت منبع ویتامین C است و خواص درمانی دارد. این ماده غذایی باعث کاهش میزان کلسترول خون شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. البته اگر داروی خاصی مصرف می کنید در مصرف گریپ فروت احتیاط کنید؛ چون ممکن است تاثیر دارو را از بین ببرد. در این زمینه بهتر است ابتدا نظر پزشکتان را جویا شوید.



نارنگی
نارنگی از نوع میوه های پرمصرف است؛ چون پوست آن به سادگی جدا می شود و می توان آن را همه جا برد. نارنگی میوه ای آبدار و شیرین است و بخصوص برای کودکان مفید است. میزان بالای ویتامین C موجود در این میوه برای مقابله با بیماری ها مفید است. توصیه می شود در ماه اسفند برای افزایش انرژی و ویتامین بدنتان نارنگی بیشتری مصرف کنید.