روزنامه فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و ورزشی

زاینده رود

جاده چهاربانده بروجن-شهرکرد، نیمه تمامی که تمام نمیشود

کد خبر : 4321
۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۴:۱۴
آنچه اکنون از روند تکمیل چهاربانده بروجن-شهرکرد برمی‌آید این است که اکنون در مردادماه سال ۹۶ تنها بخش بسیار اندکی از این پروژه به بهره‌برداری رسیده است این در صورتی است که هر روز شاهد تصادفات مرگبار در این جاده هستیم چراکه این محور از پرترافیک‌ترین مسیرهای مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری است.
یکی از پروژه های نیمه تمام استان که همچنان وعده‌های تکمیل شدنش محقق نشده است، چهاربانده بروجن شهرکرد است، محور شهرکرد-بروجن-لردگان، استان‌های مرکزی کشور را به استان‌های جنوبی متصل می‌کند. این محور از پرترافیک‌ترین مسیرهای مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری است. با تکمیل قطعه‌های مختلف باند چهارخطه شهرکرد-بروجن-لردگان بار ترافیکی و تصادفات این محور کاهش می‌یابد در اهمیت این جاده باید گفت که جاده شهرکرد-بروجن یکی از محورهای اصلی استان چهارمحال و بختیاری به حساب می‌آید که بخش عظیمی از ناوگان حمل و نقل سنگین و ترانزیت کشور از اینجا عبور می‌کند و با بهره‌برداری این پروژه علاوه‌بر کاهش تصادفات جاده و ایمن‌سازی بلوار اصلی شهر سفیددشت در محور بروجن-سفیددشت، نقش بسزایی در رونق اشتغال و اقتصاد ساکنین این شهر دارد. علاوه بر این جاده شهرکرد-بروجن به سبب کم عرض بودن و پرتردد بودن جاده‌ای پرحادثه است و در این جاده بیشترین تصادفات رخ می‌دهد.
با این وجود گودرز امیری معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید از پروژه گفت: امیدواریم این پروژه تا پایان تیر سال ۹۶ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
آنچه از روند تکمیل این پروژه بر می‌آید این است که اکنون در مردادماه سال ۹۶ تنها بخش بسیار اندکی از این جاده به بهره‌برداری رسیده است این در صورتی است که هر روز شاهد تصادفات مرگبار در این جاده هستیم چراکه این محور از پرترافیک‌ترین مسیرهای مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری است. این در صورتی است که آقای قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی در اظهاراتی جالب از افزایش ۳۰۰ برابری اعتبارات حوزه راه و شهرسازی خبر داده بود و در اظهار نظری اعلام داشت توسعه، بازسازی، بهسازی و چهارخطه شدن راه‌های استان به 7 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
براستی انتظار منطقی نمی‌رود که با افزایش اعتبارات آنگونه که توسط ایشان ادعا شده است پروژه‌های راه و سازی شهرکرد–بروجن، بروجن–لردگان، تونل زره و گورمیزه که به‌عنوان مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی اداره کل راه و شهرسازی به نقطه مطلوب رسیده باشند؟ آیا پیشرفت این پروژه‌ها را امیدوارکننده می‌دانند؟ در این صورت آیا کوتاهی مسئولین امر بخصوص مدیران اداره راه و شهرسازی در عدم تکمیل بموقع جاده بروجن-شهرکرد که هر روز در آن شاهد کشته شدن تعداد زیادی از هم‌استانی‌های عزیزمان هستیم با کدام منطق سازگار است؟
آیا جز این است که عدم شناخت اولویت‌های استان و همچنین عدم وجود دغدغه برای حل مهمترین مشکلات استان سبب بی‌توجهی به مهمترین نیاز مردم استان یعنی تکمیل این جاده شده است این در صورتی است که استان چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های با بیشترین آرا به رئیس جمهور منتخب بوده است و اکنون شاهد آنانیم که وعده‌های داده شده به مردم این استان تاکنون آنچنان که باید محقق نشده و این یعنی دولت دوازدهم باید در استان چهارمحال بختیاری جهادی‌تر از گذشته کار کند که شرمنده مردم نشده و به وعده‌های داده شده جامعه عمل بپوشاند.